OT: Elektronicke paralyzery

Tomáš Vymětal vymetalt@gmail.com
Sobota Červenec 4 17:17:42 CEST 2009

Hlavně ta snášenlivost je u každého různá. Jsou známy případy, kdy je
útočník paralyzován pouze po dobu "výstřelu", mnohem běžnější je svalová
paralýza v řádech desítek sekund až několika málo minut, méně běžnější
pak i další problémy. Celkem známý tu byl případ, kde kdosi přepadl
svého známého v obchodě s kuklou a dostal zásah do ramene, po kterém
strávil víkend s kýblem u hlavy a v horečkách. Dost taky asi bude
záviset na místě zásahu (tělo, ruka, rameno, hlava), ale celkem by mě
zajímalo, co by to někomu udělalo třeba s kardiostimulátorem. Beru, že
takto "postižený" asi nebude běhat po parku a po nocích přepadávat lidi,
ale nehody se stávají, že .. ;)
Každopádně paralyzér nosí už pár let kámoška, zatím ho prý použít
nemusela, nicméně nosila ho v kabelce a ještě ve speciálním koženém
pouzdře se sponkou, čili odhadem než by se k němu dostala (a to bez
chlapa na zádech) odhadem 10 vteřin a víc. Jinak v návodu prý stojí, že
do hlavy se tím mířit nesmí a účinek je stupňovaný podle délky zásahu od
lokální paralýzy až po bezvědomí.

T.V.