Re: otáčkoměr v autě

gatilo gatilo@centrum.cz
Pátek Červenec 3 12:57:08 CEST 2009

 3.7.2009, 12:47:56

IMHO, jde o zasadni nepochopeni zakladu elektrotechniky, z vasi
strany.
Kdyz okolo VN kabelu omotate civku, kterou jednim koncem ukostrite,
vytvoril jste vlastne transformator. Primarem (VN kabel) prochazi maly
primarni proud, ktery se transformuje na sekundar (vasi civku),
prirozene v pomeru poctu zavitu. Tzn. ze uz tak maly primarni proud,
se jeste 20x snizi.
Lepsi vysledky by asi davala kapacitni vazba, nebo ten "transformator"
presunout na privod zapalovaci civky, kde jsou mnohem vetsi proudy.
Otackomery patrily meni oblibene navody v 80-tych letech, takze pokud
mate pristup k AR z teto doby, je tam spousta inspirace.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz