Re: Budic RS-485 3,3V?

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Pátek Červenec 3 00:21:10 CEST 2009

Na obvody od Analog Devices jsem koukal jako na prvni, ale rikal jsem
si, treba bude neco dostupnejsiho v CR.

Jak je to pokud je na sbernici jak 5V budic tak 3,3V budic?

Proc to vubec resim, navrhuji nejake cidlo a pri pouziti 5V budice potrebuji
+5V pro budic, +3,3V pro ostatni elektorniku,1,8V pro digitalni cast
a 2,5V pro MCU, 12V pro analogovou cast na muj vkus trochu moc napeti
na desce 10x6cm :-)
Pokud budic pojede na 3,3V odpadne 5V, 2,5V si dela MCU sam, tzn. vystacim
s 3,3 a 1,8V.

WS

> Muzete mi doporucit budic linky RS-485 s temito parametry

Jak uz Vam bylo odpovezeno tak asi zadny ale pokud z neceho slevite mozna
to pujde, viz nize

> - napjeci napeti 3.3V

Neni problem, treba Analog dela ADM3485

> - spotreba katogorie micropower

Nevim co to presne znamena ale treba ten ADM ma pri shutdownu < 1uA,
pri prijmu typ. 1mA a pri vysilani to zalezi na zatezi linky.

> - rychlost 250kbps nebo vice

250 neni problem, zvlada i ADM3483 coz je totez ale pomalejsi hrany pro
nizsi vyzarovani.

> - pocet nodu na lince 128 a vice

Nevim, ADM ma v DS uvedeno 32 nodu. Exituji i opakovace (trochu si dovolim
prihrat polivcicku), treba Papousi CQ 485

> - dubu radeji pokud bude mit ESD protection 8kV a vice (neni
> podminkou)

ADM3485E, tvrdi 15kV na lince, ostatni piny 4kV a jako podminku Human
body model. Ale budete si muset priplatit.

> - pouzdro SMD asi SO8

To neni zadny problem

> - akceptovatelna cena < 50Kc

Kdyz slevite z nekterych paramteru tak i sem se vejdete.

> - realna dostupnost v CR v postu desitek ks

Zalezi co povazujete za realnou dostupnost, zda i firmy jako Farnell,
Digi Key apod. Amtek umi od Analogu ledacos ale uz se nemusite vejit
do tech cca 2$ ktere pozadujete. ADM3485 drzi skladem takze tyc 50ks
muzete mit rychle.

> Dekuji
>
> WS
>
> P.S. Nejsou problemy pokud jsou na stejen lince budice s napajenim
> +5V

Pokud do linky nikdo nepripoji nejakou prasecinu (nebo posilovac viz
nize) tak neni problem. Vyhodnocovaci uroven diference signalu ma byt
tusim 0.25V takze 5V prijimac musi prijmout signal 3V vysilace. Obvody
musi vydrzet Common-mode input range +/- 7V (do + vydrzi zpravidla vice)
takze neni ani problem 3V prijimace a 5V budice. Delaji se posilovace
linky, ktere pousteji do kabelaze vyssi napeti ale tam pak nesmi byt
pripojeno nic jineho nez stejny posilovac, navic to co je mezi nimi
uz neodpovida norme pro 485.

Pavel