Zjisteni ruseni

"Ing. K.Prokůpek" kpr@seznam.cz
Čtvrtek Červenec 2 13:47:58 CEST 2009

Dobre tedy. Jak zjistim elektromagneticke ruseni, nebo zemni smycky ?
Statiku a prosakovani zdroju zatim nepredpokladam, protoze je tam galv.
oddeleni pomoci kontaktu rele.

Jedna se o to, mam snimace s vystupem proudove smycky. Ty jsou pripojeny
po 30-50m na prevodnik. Prevodnik poskytuje na vystupu rele vystupy
(kontakty) ktere jdou do PLC.
V rozvadeci je spolecny zdroj pro vsechny prevodniky. Nektere prevodniky
jsou mezi sebou propojeny proudovym signalem 4-20mA. Ale neni to jedna
smycka, je to jina smycka nez mezi prevodnikem a senzorem.
Senzory jsou umisteny na velkem plechovem strope, rekneme 20x20m
(chladici box). Ten pry udajne je uzemeny.

Od senzoru k prevodniku vede klasicka SYKYFY, 3 zilova a stineni.

Charakter ruseni je takovy ze to chvilku bezi v poradku, pak snimac
uvedeme do poplachoveho stavu , vyhlasi poplach a pak uz se do klidu
nevrati. Neco se tam naindukuje (asi) a prevodnik hlasi chybu signalu ze
snimace. Pak obcas jde vybudit, obcas ne. Takze vcelku je to chaos.

Vodice a izolace je v poradku, meril jsem. Soubeh vedeni neni zadny, to
jsem take proveril. maximalne v rozvadeci a to je nejakych max 50cm.

LP.