Navrh step-down zdroje LM2674 - indukcnost?

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Červenec 2 11:52:11 CEST 2009

On neni tantal jako tantal, Low ESR ty co dole uvadim maji proud 1.28A,
existuji i tantaly s ESR 5mOhmu a s proudem 8A, zkratka dnes je i v
tantalech stejne trideni jako v elitech, bezny elit take do pulsniho zdroje
nepatri. Tantal ma jednu podstatnou vyhodu a to zivotnsot radove delsi nez
elit a nema problem s mrazem az -55C, DF 8% elet zravidla radove vice.

Apropo ucinnost zdroje, jak uz zde zaznelo u malych proudu to je problem, s
LM2674 i kdyz to vymazlite, tj. diodu s VFmax 0.34V, predimenzujete civku
tak aby mela maly odpor, pouzijete jak na vstupu tak vystupu  nekolik velmi
Low ESR C a pouzijete Adj. verzi (opravdu mene zere) dostanete se pro Uin
14V Uout 5V na ucinnost

I 10mA ucinnost 52%
I 20mA ucinnost 67%
I 30mA ucinnost 73%
I 40mA ucinnost 76%
I 60mA ucinnost 80%
I 0.1A ucinnost 84%

Pro porovnani lin. stab ma pri vyse popsanych parametrech ucinnost 36%
Cena,
lin stab 	step-donw
TS317  5Kc	LM2674 42Kc
Civka  0Kc	       14Kc
Dioda  0Kc          3Kc
-------------------------
       5Kc         59Kc

Ceny C nehodnotim, pokud to ma vydrzet tak to chce kvalitni a rekneme , ze
vyjdou stejne. Stejne tak nehodnotim cenu plochy na DPS
Pokud pujde o zarizeni 7/24 tak rozdil v cene tj. 54Kc usetrime za

I 10mA uspora  8mW za rok   70Wh pri cene 3Kc/kWh navratnost za 257 roku
I 20mA uspora 31mW za rok  271Wh pri cene 3Kc/kWh navratnost za  66 roku
I 30mA uspora 55mW za rok  481Wh pri cene 3Kc/kWh navratnost za  37 roku
I 40mA uspora 80mW za rok  700Wh pri cene 3Kc/kWh navratnost za  26 roku
I 60mA uspora132mW za rok 1156Wh pri cene 3Kc/kWh navratnost za  15 roku
I100mA uspora240mW za rok 2102Wh pri cene 3Kc/kWh navratnost za   8 roku