[OT] Datove schranky

Stanislav Šmejkal smejkal@smejkal.com
Středa Červenec 1 17:23:34 CEST 2009

Tomáš Hamouz napsal(a):

> Však ano, musíte někde určit pevný bod (=důvěryhodný certifikát), od
> kterého se důvěra může dál propagovat. Pokud za tento pevný bod
> považujete distribuci prohlížeče, mýlíte se. Vždy se bude jednat o
> Vaše rozhodnutí "o tomto certifikátu mám dostatečné množství informací,
> takže mu budu důvěřovat". Důvěru nikdy nelze vnutit zvenku.
>
> Prosím o objasnění této stuace:
> Máte distribuci prohlížeče, všechny soubory jsou podpesané. Kým?
> Z jakého titulu důvěřujete podpisu u souborů v distribuci?

Naprostý souhlas. Tahle diskuse mě dovedla k prohlédnutí seznamu důvěryhodných
CA v mém IE (sice používám Firefox, ale nechci další flame, tak argumentuji IE)
a co nevidím:

Vystaveno pro: http://www.valicert.com
Vystavitel:    http://www.valicert.com
Předmět:
E = info@valicert.com
CN = http://www.valicert.com/
OU = ValiCert Class 1 Policy Validation Authority
O = ValiCert, Inc.
L = ValiCert Validation Network

a podívejte se na http://www.valicert.com

To pošta to má ošéfované podstatně lépe. Certifikát root QCA jsem dostal od nich
na flashce, ten samý http web, nad kterým tady spuosta lidí pláče, má i https
variantu, a obecně je to důvěryhodné tak, jak je důvěryhodná Česká pošta.

Ano, uznávám, že pro spokojenost všech by mohla být na webu ministerstva vnitra
https verze s Verisign certifikátem, kde by byly uvedeny všechny root
certifikáty všech českých kvalifikovaných CA.

Standa