Automaticke pretypovani u AVR-GCC
Tomáš Halabala
tomas.halabala@iol.cz
Úterý Červenec 21 20:26:35 CEST 2009
Ne, tady se ma vzdy provest jednou AND a pak jednou zjisteni nenulovosti
nebo porovnani s konstantou. Oboji jsou dve instrukce, ale to jsem ani
probirat nechtel.
Jde o casove kritickou aplikaci, kde mi vadi pretypovani na U16 a tim
pridani dalsich zbytecnzch instrukci, ktere zdrzuji.
Opravdu nikdo nevi?
To jsem si mohl myslet. Na me otazky tu na konfere jeste nikdo nemel
odpoved :-(
Tomas
Ondrej napsal(a):
> Problém je možná v tom, že jde o dva různé příkazy (neumím moc asm, tak
> je to možná blbost):
>
> if (3 & Status) - platí, pokud je první NEBO druhý bit 1
>
> if (3 == (3 & Status)) - platí, pokud je první A ZÁROVEŇ druhý bit 1
>
> OH
>
>
> Tomáš Halabala napsal(a):
>> Ahoj,
>>
>> dokaze mi nekdo z pritomnych vysvetlit, proc GCC pretypovava 8-bitový
>> výraz v podmínce if na U16 bez ohledu na cast? Jak docilim toho, aby se
>> testovala nenulovost puvodni 8-bitove promenne bez rozsireni na 16-bitu?
>>
>> Uvedu priklad:
>>
>> typedef unsigned char U8;
>>
>> static U8 Status;
>>
>> void fce(void)
>> {
>> if (3 & Status) { ...
>> ..
>> }
>>
>> Vysledek:
>> 170a: 80 91 11 01 lds r24, 0x0111 // Status->r24
>> 170e: 90 e0 ldi r25, 0x00 ; 0
>> 1710: 83 70 andi r24, 0x03 ; 3
>> 1712: 90 70 andi r25, 0x00 ; 0
>> 1714: 89 2b or r24, r25
>> 1716: 69 f1 breq .+90
>>
>> Bez ohledu na formu zapisu podminky. Stejny vysledek vynikne i pri:
>> if ((U8)((U8)(3) & (U8)(Status)) { ..
>>
>> K pretypovani naopak nedojde, jestlize je vysledny vyraz jeste porovnan
>> s jinou konstantou, napr takto:
>>
>> if (3 == (3 & Status)) { ..
>>
>> Vysledek vypada takto:
>>
>> 170a: 80 91 11 01 lds r24, 0x0111
>> 170e: 83 70 andi r24, 0x03 ; 3
>> 1710: 83 30 cpi r24, 0x03 ; 3
>> 1712: 69 f5 brne .+90 ;
>>
>> Na druhou stranu v jinem miste programu, kde je situace uplne stejna,
>> pouze s jinou promennou Var2, ktera se v tom okamziku nachazi v registru
>> r22, protoze byla predana jako parametr funkce takto:
>>
>> void fce2( const U8 Var1, const U8 Var2 )
>> {
>> if (3 == (3 & Var2)) { ...
>> ...
>>
>> k pretypovani opet dojde a test probehne nasledovne:
>> 1238: c6 2f mov r28, r22 // uschovani pro dalsi pouziti
>> 123a: d0 e0 ldi r29, 0x00 ; 0
>> 123c: ce 01 movw r24, r28
>> 123e: 83 70 andi r24, 0x03 ; 3
>> 1240: 90 70 andi r25, 0x00 ; 0
>> 1242: 03 97 sbiw r24, 0x03 ; 3
>> 1244: 31 f4 brne .+12 ;
>>
>>
>> K pretypovani nedojde pokud je konstanta rovna nejake mocnine dvou. To
>> je spravne, provede se test daneho bitu, ale proc v jinem pripade k
>> pretypovani dojde?
>>
>> Je toto chovani normalni a je to vlastnost, ktera se neda ovlivnit nebo
>> to lze ovlivnit, ale ja nevim jak? Uz me nebavi psat kazdou kravinu v asm.
>>
>> Tomas
Další informace o konferenci Hw-list