Long Life pulsni zdroje (step-down) 10-100mA?

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Sobota Leden 31 13:39:02 CET 2009

Tak pro takhle malé proudy tam můžete dát přece obyčejný MC34063 nebo
dokonce 555 (viz kniha Zdroje s 555). A s těmi kondenzátory to není tak
horké, jak se zdá. Obecně se tam dá buď větší cívka a pak je proudové
namáhání kondenzátorů menší (a nemusí být tak kvalitní) nebo se navrhne
cívka na hranici možností a kondenzátory pak musí zvládat větší proudové
"šoky" - no ale IMO pro 100 mA to nebude s těmi kondenzátory tak horké.

Také by možná stálo za zvážení dát tam zdroj se "spínanými
kondenzátory". Tak jako tak ale nic menšího a jednoduššího něž 7805 asi
nenajdete (tedy mimo DC/DC měničů, ale ty jsou obecně dost drahé).

OH

--
Jabber: Iguaner@jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |