Modelari 2.4GHz

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Sobota Leden 31 10:49:47 CET 2009

> Jde o ty modelarske modifikace, jestli si dobre pamatuji, jsou ve
> vysilacich Futaba. Pracovni hypoteza je, ze Maxstream dela pro Futabu
> nejake OEM verze, muzu se jich sice taky zeptat, ale nejspis o tom
> nebudou smet nic rict. Spis jsem mel na mysli, jestli nejaky hacker s
> pristupem k VF technice se tomu nepodival na zoubek a nepopsal nekde,
> co zjistil.
´

Nazdar Pepo - puvodni norma pro ZigBee 802.15.4  narizovala pouzivat Spread
spectrum technologii a to konkretne DSSS direct sequnce spread spectrum -
pro modulky velikosti Xbee je jedinou realizovatelnou variantou hardwarový
spreading - despreading.

Z toho podle mne vyplyva, ze moduly se budou lisit mnohem mene nez si
myslis, moje predstava - MCU bali packety - ruzneho umyslne
nekompatibilniho -formatu podle ruznecho firmware, ale otazka prepinani
kanalu a parametru vysilani, transportni kodovani a spreading a modulace je
podle mne jen zapisovani do registru  vysilaciho hardware.

Opacna predstava tedy ze Futaba pouziva moduly kde se hrube vzdaluje od
normy (nepouziva spread spectrum) na stejne frekvenci na ktere pecou
mikrovlnky (2.4 GHZ) pro ovladani aeroplanu za mnoho tisic korun a tisice
hodin prace je silene ....

Jen poznamka proc je to silene - u uzkopasmovych modulaci (bez spread
spectrum) s konstatnti amplitudou - FM, PSK QPSK, GMSK, atd .... staci 6dB
rozdil sily signalu k tomu aby slabsi signal byl zcela vymazan z eteru -
beze stopy, mikrovlnky maji 1 KW, Xbee je rado kdyz vysila 100 mW - proto

Zdravi Petr Kubac