Proudový omezovač - hotovo

OK1UGA ok1uga@volny.cz
Pátek Leden 30 23:10:43 CET 2009

Tak mi to nedalo a ještě jsem rychle změřil ty proudové špičky.

Výsledek je na http://ok1uga.nagano.cz/soubory/obrazky/P1010001.jpg .
Obrázek je focen z ruky, takže nic moc ale je dostatečně ilustrativní.

výstup z proudového zdroje je spínán tranzistorem KF507 do odporu 10
ohmů. Báze tranzistoru je buzena TTL úrovní z generátoru. Spodní průběh
je budící napětí na bázi, horní je napětí na snímacím odporu. Jsou tam
vidět úzké jehly proudových nárazů s amplitudou o cca 1/4 větší než
proud v ustáleném stavu. To považuji za naprosto vyhovující - alespoň
pro mé účely - měření ZD, LED a pod. Použitý osciloskop je BM566,
kmitočet cca 12kHz.

    Martin