"Zpivajici" spinajici tyristor

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Čtvrtek Leden 29 21:41:24 CET 2009

Hezky vecer,

    ja mam svoji soukromou teorii, ze se zde projevuje jisty druh
piezoelektrickeho jevu. Tyristor spina dosti prudce a proto by to mohlo
byt tak slyset. Dalsi moznost, co mne napada, je tepelna deformace
krystalu tyristoru po jeho sepnuti. Ale ono to slysitelne cvaka i pri
vybijeni 100nF kondenzatoru nabiteho na cca 150V (zapalovaci cast pro
xenonovou vybojku).

    Ze hraji dratove odpory to vim. Kdyz zkousim koncovy zesilovac pro
rozhlas, tak ten hraje do odporu 100 ohmů 100W a je to hezky slyset :-)

					Saša K. Svobodová

            www: http://www.zirafoviny.cz

           mail: sasa . svobodova      @            centrum.cz
   mobilni mail: svobodova . sasa      @       vodafonemail.cz