Long Life pulsni zdroje (step-down) 10-100mW?

k.novo k.novo@seznam.cz
Čtvrtek Leden 29 10:29:17 CET 2009

Zrovna instaluji novou desku do PC a koukam, ze zrovna na te me je cca 20ks step-down menicu nebo spiše kombinaci tranzistor, civka, kondenzator s gelovym dieletrikem, to me vede k nasledujicimu dotazu.

Nazral jiz cas prejit u beznych veci napajenych z 12V na pulsni zdroje?
Dosud jsme se jim pokud mozno vyhybal jednak z duvodu slozitejsiho navrhu, vyssi ceny, ruseni a hlavne diskutabilni zivotnosti. Nicmene nelze nevidet, ze pri napajeni 12V a 5V logice lze pri ucinnosti 70% a spotrebe 100mA usetrit nejake 4kWh /rok (provoz 24/7).

Jednak by me zajiml vas nazor a pak hlavne jaky IC pro tyto pidi proudy doporucujete, ktera drogeri ma za prijatelny peniz nejvetsi vyber civek a zda nekdo za rozumne penize prodava vhodne kondezatory.
Jaky je vas nazor na C s pevnym dieletrikem a lze je v CR v malem poridit?

Dekuji
KN