velkost amplitudy sinusovky z dvoch hodnot

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Úterý Leden 27 17:46:34 CET 2009

tak som si urobil domacu ulohu (tiez ma to zaujima) a tu je to vseobecne
:-)
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/nonintsampling.pdf
technika sa vola cislicova rekonstrukcia IQ komponentov z neortogonalne
samplovaneho signalu.
Z nasamplovanych vzoriek a znameho uhla medzi nimi ich vieme vypocitat
zlozky signalu sinus (Q) a kosinus (I). Odtial potom lahko vypocitame
velkost vektora (sqrt(I^2+Q^2)). Vztah pre vypocet I a Q by mal byt
periodicky podla toho kolko vzoriek na periodu signalu dostaneme. Pokial
teda zoberieme konkretnu vzorku, mozeme pouzit lubovolny vzorec. Ak ho
chceme ale pouzit znova musime pockat kym prejde dany pocet vzoriek (tie
vyhodime).
Ak chceme pocitat velkost vektora z kazdej vzorky musime pouzit na kazdu
dalsiu vzorku postupne vsetky vzorce.
Zjednodusena verzia, velmi popularna v spracovani uzkopasmovych
signalov, je uz spomenute stare dobre samplovanie kazdych 90 stupnov,
kedy nam z prevodnika lezu vzorky I,Q,-I,-Q,I,Q...
b.