w-xp, fat32, gparted

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Úterý Leden 27 16:14:43 CET 2009

Není důvod, aby FAT32 produkoval chyby file systému. Podíval bych se na SMART parametry daného HD. Může odcházet HD. Samozřejmě může být chyba i jinde v SW i HW, ale utčitě ne v použití FAT32. Aby mě někdo nepomluvil, nedoporučuji používánt FAT32 na XP. Jen říkám, že samotná FAT32 není příčinou vzniku chyb.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of zu1234
Sent: Tuesday, January 27, 2009 2:44 PM
To: HW-news
Subject: OT: w-xp, fat32, gparted

Zdravím vespolek.

Mám problém s notebook-em: W-XP běží nad FAT32 (jedna partition přes
celý disk!)
Každou chvíli vznikají chyby ve filesystému, následně se ztrácejí data.

Chtěl jsem zmenšit systémovou partition a následně převést na NTFS.

Použil jsem systemrescuecd, gparted. Krásně to fungovalo.

Ale následně bios nenašel bootable device!
Při pokusu o spuštění W-XP konzoly pro zotavení (pokus spustit FIXMBR)
dojde restartu systému do BIOS-u.
Opravná instalace W-XP se nepodařila - nevím proč - neměl jsem čas u
toho hodinu sedět.

Kde jsem udělal chybu?

Partition mohu obnovit ze zálohy a zkusit to znovu, ale jak?

ZU