Intel D201GLY2

David Koudela microchip@klikni.cz
Úterý Leden 27 10:27:45 CET 2009

Dobrý den,

přidám svoje zkušenosti: přesně jak píšete, občas se počítač sám od sebe
restartoval, zhruba jak píšete vy, někdy 1x za měsíc, jindy 5x za den.
do současné chvíle jsem udělal následující:
1) Memtest: nic nenašel (překvapivé u nové paměti)
2) Stávalo se to u FF a stránek s Flashem, btw. doteď flash nějak blbne,
ať už v IE, FF, Chrome, takže jsem odinstaloval flash plugin, nedávno
tuším ale vyšla nová verze, tak jsem flash zase nainstaloval a frekvence
padání je asi 1x za měsíc.
3) Teď přijde to nejlepší: nemáte náhodou paměť KINGSTON? Nevím jestli
jenom u téhle, ale je problém s časováním paměti. Stáhněte si tento
program: http://www.cpuid.com/cpuz.php . Dokáže i zobrazit možné
konfigurace časování, pokud používáte tu rychlejší (defaultně), tak v
BIOSu nastavte napevno tu nižší (teď si zpaměti nepamatuju). Tohle
vyřešilo problém skoro úplně, mnoha lidem úplně (možná mám pořád nějaký
nekompatibilní SW).
4) Zkoušel jsem mnoho programů na testování desky i procesoru... Všechno
v pohodě, deska projde i dlouhým burn-in testem v Sandře, bez problémů,
ale v 99 procentech spadne při prohlížení nějakého webu (v libovolném
prohlížeči).
5) Samozřejmě se podívejte na stránky Intelu zda máte nejnovější BIOS, s
jejich programem to zvládnete s klikačkou pro Windows za 5 minut.
Dokonce je i několik možností snadného obnovení, takže se není čeho bát.
Také zkontrolujte nejnovější ovladače.
6) Když se problém projevoval, bylo to jak ve Windows, tak v Linuxu,
zajímavé je, že tam se restartovával X server (ne modrá smrt a celý
počítač jako ve Win).

S pozdravem
David