energeticka navratnost solarnych clankov

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Pondělí Leden 26 17:41:43 CET 2009

>A nejak laicky se mi zda, ze stromy jsou schopny svetlo vyuzit tak nejak v
> 3D prostoru, tedy I rozptylene, odrazene a v podstatne mensich
> intenzitach,
> kdy jiz z FV neleze ani Volt...

Castecne mate pravdu ale problem je nekde jinde fotosynteza zda se
nejefektivnejsim zpusobem ziskavani energie ze slunce, pokud jste omeze tim,
ze absorbujici molekuly musite vyrobit pri pokojove teplote a atmosferickem
tlaku jako to delaji rostliny. Fotovoltaicka vyrobe neprobiha pri 20 st 100
kPa ani nahodou.

No a jeste k tomu "OBROVSKEMU TECHNICKEMU POKROKU" za poslednich 100 let -
nenechte se mylit marketingovymi recmi elektronickych / SW firem - iPhone je
sice opravdu mega-giga prevrat, ale muj deda v roce 1940 topil doma v peci
uhlim a erarni ajznbonacke boty mu vydrzely 10 let, ustredni topeni meli jen
ti nejbohatsi, moje deti v roce 2040 budou nejpravdepodobneji topit taky v
peci uhlim (drevem ?) ale boty made in China se jim budou rozpadat co pul
roku, nebo nekdo predpokladate opak ?

Zdravi Petr Kubac