Kterou CPU platformu vybrat?

Miroslav Mraz mraz@seznam.cz
Pondělí Leden 26 13:52:40 CET 2009

Přidal bych taky svojí zkušenost.
Dělal jsem s x51 asi 15 let v prostředí Keil a nenašel se důvod (ani
čas) přecházet na něco jiného. Teď, když jsem opustil profesionální
praxi a mám na to dost času, chtěl jsem vyzkoušet něco lepšího. Ale
protože přecházet z osmibitu na jiný osmibit nepovažuji za smysluplné,
zkusil jsem platformu ARM (AT91SAM7Sxxx).
  Bylo ale nutné úplně změnit přístup k problému. Např. při inicializaci
x51 člověk věděl přesně co se kam zapisuje a proč, zde použiju kód přímo
od Atmelu a moc se v tom nevrtám. Ta složitost už je dost velká, ale je
to dobře dokumentované, dá se s tím pracovat. Nevím ale jak by si s tím
poradil úplný začátečník.
  Co si pochvaluji nejvíc je JTAG (a DBG port). Ladit pak přímo v
aplikaci je daleko snazší. Možnost spustit kód přímo v RAM taky není k
zahození. No a pro hobby je dobré, že vývojové prostředky jsou k
dispozici volně. Dokonce překladač C++, který se zde už dá i použít.
Pravda, jsou v tom chybky, ale ty byly v Keilu taky.
  Jedinou nevýhodou je pouzdro. Jinak ale vřele doporučuji, sám pouze
lituji, že jsem k přechodu nedospěl dřív, mnohé aplikace jsem mohl
udělat jinak a efektivněji. ARM vyrábí dnes kdekdo a o jeho budoucnost
si asi nemusíme dělat starost.
Mrazík