energeticka navratnost solarnych clankov

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Sobota Leden 24 20:47:13 CET 2009

Kdyz uz jsme u toho tak fotovoltaika a termojaderna energetika maji jedno
spolecne - porad se nevi jestli je jejich celkova energeticka bilance
pozitivni a tudiz se da pouzit jako zdroj energie nebo ne

Ovsem termojaderna energetika ma problem, i pokud je v pozemskych podminkach
realizovatelna - vede ke vzniku vekych centralnich zdroju energie a to
neodvratne vede ke vzniku monopolnich firem, ala CEZ, se vsim co tenhle
fenomen prinasi.

Jinak k predstava ze fosilnich paliv na zemi pribyva, protoze to nejaky sejk
(sejdir;-)) rika je podle mne popreni zakona zachovani hmoty. Priroda
ukladala uhlovodiky pod zem miliony let a my jsme za 200 let spalili
nezanedbatelne mnozstvi z nich - ocekavate ze pod zemi je dostatek jeste
treba na dalsich 500 let nebo 1000,  2000, nebo jste takovi pesimisti ze
nepredpokladate preziti lidi tak dlouho ??

Zdravi Petr Kubac