energeticka navratnost solarnych clankov

Karel Minarčík karel.minarcik@seznam.cz
Čtvrtek Leden 22 22:55:26 CET 2009

Petre dovolim si reagovat:
Myslim, ze i v tech nejvice fantastickych povidkach neni energetika statu
zalozena na solarnich clancich. Uvazovat o jakemkoliv postaveni ekonomiky
na fotovoltaickych clancich v rozsahu vetsim nezli firma/obec mi prijde jako nesmysl.
Ano pokud nam budou nemci(rakusaci) platit 1euro za 1kWh, proc ne... Ale to je ekonomicke sci-fi.
Takze prestoze se mi jaderne elektrarny nelibi, tak at se divam, jak se divam, do budoucnosti (20 - 50let),
bez jadernych elektraren ji nevidim.
A co se tyce dnesni ekologie, tak ekologie je predevsim dneska byznys, na kandidatce zelech byli
skutecni ekologove tak mozna dva/tri, napsani uplne vzadu na zadni strane a dost mozna se tam
dostali omylem.

Mimochodem to, ze jsme republika automobilek je sice z makrohlediska spatne, ale
zas na druhou stranu, diky automobilovemu prumyslu dostal nemaly pocet lidi
moznost vydelat si i bez vzdelani ci kriminality mzdu vetsi nezli zakladni.
Karel

bylo:
Porad jste nikdo ani nenaznacili odpoved na moji zakladni otazku - je
fotovoltaicka technologie natolik vyspela (at uz vyspelost znamena cokoliv)
aby se na  ni dala postavit ekonomika nejakeho statu v dobe kdy uz fosilnich
paliv bude sakra sakra malo.

Priklad - na rope se ekonomika postavit da - viz Saudska Arabie,  a i
(temer ) bez ropy se da prezit bez hladomoru (Kuba) atd ... Zatimco postavit
ekonomiku na automobilovem prumyslu zda se byt pochybne (ceska republika)

Zdravi Petr Kubac