[OT] Co je to "kubik" zemniho plynu ?

gatilo gatilo@centrum.cz
Čtvrtek Leden 22 07:06:29 CET 2009

 22.1.2009, 6:58:47
--
S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Rollfree napsal:

> Diky za zajimavou tabulku.

> A tech 1.5% CO2 je obsah ve vytezenem plynu nebo v plynu dodavanem ?
> Videl jsem nejaky dokument, tak ti Norove separuji z vytezeneho plynu CO2
> primo na teznich vezich na mori. Pokud je to obsah v dodavanem plynu,
> tak v tom vytezenem ho musi byt zrejme jeste vic.

Fakt ? Nejak si pri tech Gm3 nedokazu predstavit ani pouzitou
technologiji, ani pripadnou cenu toho spasu.

> Aby nemuseli platit silene poplatky za vypousteni CO2 do atmosfery, tak primo

Ona uz nejaka komis rozhodla, ze spalovanim metanu vznika pouze malinovej
sirup ?

> tam maji technologii, ktera ten CO2 zase natlaci zpet do vytezenych podzemnich
> prostor. Chlubili se tam, ze kapacita tech prostor je takova, ze by se tam dal
> uskladnit veskery CO2 z atmosfery tak, ze by zbyly obsah byl pod urovni
> koncentrace pred zacatkem prumyslove revoluce.

Jo, a zapomeli se zminit, ze na separaci 1t CO2, je potreba tolik
energie, ze pri jeji vyrobe vyprodukujeme toho hrozneho CO2 10t.