topologie site O2, co je to agregace?

Navrh A P navrhpcb@centrum.cz
Středa Leden 21 11:16:36 CET 2009

upresnim, v kazdem kraji je jedna kolokace (tzv. HOST), celkem 13 kolokaci v CR, kam pusti alternativce...

(I v HOST muze byt rozvod do nejbliszsich koncovych mist, ale vetsina je v tzv RSU (vzdalenych ustrednach), ktere uz jsou v majetku jine mozna ?spravcovske? firmy?)

Jaka technologie po te optice zajistuje, ze alternativec je v HOST, a optikou (drive to byla i metalika do malych, dnes uz to asi je vsude optika) viz je veden spoj do RSU (vzdaklene ustredny), a odtud metalikou ke koncovemu uziv.?
 http://img156.imageshack.us/img156/7771/beznzvujb3.jpg

Protoze, a to je moje spekulace, do RSU nepusti alternativce a uz to ani neni jejich... Tak jak to je, kde je a co je to (fyzicky) ten DSLAM? Z modemu vim, ze pouzivaji cipsety Texas a Centrilium a Broadcom, ale to i alternativci. Jeste bych se mohl podivat na MAC adresu nejblizsiho L2 prvku...

I v modemech po celem okrese hlasi jako PoP (v systemovych informacich, vetsina modemu to asi ani neukazuje) jedna stejna adresa (nazev obsahujici PcisloNEJAKY NAZEV), to by znamenalo, ze agregacnim bodem je skutecne ten HOST, tedy 13 mist v CR, mam pravdu nebo to je jinak?

Podle meho nazoru

soucet prodanych kapacit / agregace >= privodni konektivita do HOST

tak by to melo byt.

Nazory operatoru, ze agregace se pocita jako konektivita jedne karty v DSLAMu, to mi prislo spise jako nejaky wifi provider ze to takto muze pocitat, nevim tedy, jak to ma reseno O2, vi nekdo?