Internet outuu JEDEEEEE (screen rychlosti)

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Středa Leden 21 10:09:18 CET 2009

> Jasne, na internet staci 33.6 Kbit :-) Take jsem pres to
> tahal CD, uz nevim zda to slo 3 dny, ale stahlo se :-D ))

S tím nemohu souhlasit, to možná platilo v době HTML stránek. Dnes, když je
třetina WEBu z flashe, druhá AJAX a zbytek jejich kombinace, je ekvivalent
GPRS použitelný pouze jako nouzové řešení pro dlouhé zimní večery u krbu na
chalupě. Pokoušet se stáhnout 700MB rychlostí 33.6 je známkou snížené
příčetnosti :-)

> Myslim ze prirozeny vyvoj se zastavit neda, akorat ze konec
> na pro ADSL je 24Mbit (48Mbit ADSL2++ nebo VDSL se asi
> nerozsiri ve vetsim meritku a sahat do supliku pro DVD si
> rychle odvyknete s rychlym netem)

Rychlé připojení k internetu mám (módní termín "rychlý net" jako označení
vysoké propustnosti internetové konektivity nepoužívám, podle mně je dobrý
tak akorát pro prodejce leštěných prdů a marketingové rychlokvašky). V
devětadevadesáti případech ze sta (možná častěji, přesnou statistiku si
nevedu) je stahování z veřejných zdrojů pomalejší, než propustnost downloadu
na mé straně.
V těch několika málo případech, kdy jsem si skutečně ISO obraz DVD stahoval,
jsem rychlost svého připojení stejně nevyužil, protože zdroj prostě
nestíhal. Takže šuplík s DVD pro mně zatím zůstává nenahraditelným zdrojem
ISO obrazů kvůli své bezkonkurenční datové propustnosti.

JF