[OT] Co je to "kubik" zemniho plynu ?

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Středa Leden 21 10:15:10 CET 2009

A nebude to mereno pri jmenovitem tlaku v plynovodu, cili nejakych 45+ baru?
Pak by z toho vyplyvala I nejaka rozumna marze distributoru v radu tisicu %
;-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Rollfree
Sent: Wednesday, January 21, 2009 9:34 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Co je to "kubik" zemniho plynu ?

No to u nas se taky plati za kWh. Ale domovni plynomery to meri v m3, pak se
to vynasobi dvemi konstantami a vyjde z toho, ze 1 m3 je cca 10.5 kWh. Takze
je to jen drobne zatemneni problemu, aby si duchodci uz vubec nemohli snadno
prepocitat prubeznou spotrebu na penize (ja vim, ze to neni zamer, ale
skutecne takhle je to pro obycejne lidi jen zbytecna komplikace navic).

No a prave kdyz se to prepocte z tech kWh a jejich ceny na cenu za 1 m3, tak
to vychazi kolem tech 0.50 USD/m3 (neco pres 10 Kc).

No a protoze plynari rozhodne nejsou charita, tak neverim, ze by kupovali za
0.45 a prodavali za 0.50, z neceho taky musi zivit distribuci. Proto mi to
neni jasne.

rollfree

******************************

Od: "Balogh Richard, Ing." <balogh@elf.stuba.sk>

> Nevite nekdo, za jakych podminek se meri "kubik" plynu, o ktery se
> jedna pri nakupech plynu ze zahranici (tj. z Ruska, ze) ?

U nas maloodberatel neplati za m3, ale za kWh.
Vysvetlivky su tu:

http://www.spp.sk/zakaznici/domacnosti/ceny-a-zmluvne-produkty/domacnosti-uc
tovanie-v-kwh/

a este podrobnejsie tu: