Re: energeticka navratnost solarnych clankov

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Středa Leden 21 05:02:56 CET 2009

> Rikam si, jestli ty argumenty nevychazi ze skutecnosti, ze vlastne
> vsechno na svete je energie.
> Je evidentni jedna zasadni vec. Nejvice se na celem procesu od vyroby
> az po spotrebitele napakuje stat. Takovou kolobezku zdani nekolikrat
> (nebo spis mnohokrat) a tech primych i neprimych dani vybere daleko
> vic, nez se mnoha lidem muze jen zdat. Stat ma nejvetsi zisk ze vsech,
> kteri se v tomto procesu vyskytuji. Pak z toho zije spousta lidi,
> zamestnancu, ale diky socialnimu pojisteni i nezamestnanych, diky
> zdravotnimu pojisteni i spousta dalsich :-)))

Vysvětlení je, že i ty úředníci, prodejci, dopravci, inženýři, kontroloři kvality a hygienici telefonů spotřebují energii na topení, jídlo, dopravu, zábavu, MPK (medicinsko průmyslový komplex), jejich děti chodí do školy atd. Já celkem s názorem, že všechno lze přepočítat na energii souhlasím, jen je to třeba udělat důkladně.

Vojta Bubník