jake cidlo?

"Ing. K.Prokůpek" kpr@seznam.cz
Úterý Leden 20 22:03:25 CET 2009

A vic o tom vymeniku nevite? treba pro jake ucely slouzi... jestli je to
rodinny dum, nejaka bytovka nebo tak? /dle obrazku soudim na neco vetsiho/
Zatim je to dost obecne, muzou to byt vymeniky kde para vznika jako
druhotny produkt poruchy. Muze to byt horsi situace kdy cely system je
para, tam uz muze byt nebezpeci vetsi.

Pokud chcete detekovat jen paru, tak nekam pobliz (kde neni horko),
umistete cidlo vlhkosti. Mozna sezenete i hydro-termostat , napriklad
pro automaticke zapinani vetrani ve sprchach, kdyz je tam vlhko.
Unikem pary se zvysi relativni vlhkost vzduchu, nepatrne i jeho teplota.
Zalezi na objemu mistnosti, popripade infiltraci odnekud jinud.

Kouřové čidlo je hloupost. Ionizační kouřové čidlo úplně, optické
kouřové čidlo má šanci fungovat, pokud sytá pára dosáhne do detekčního
místa. Ale taky bych na to nespoléhal.

Misto hadek bych radeji vzal teplomery a zmeril teplotni pomery v
nekolika bodech, napriklad pred vymenikem a za nim. Stejne tak tlak.
Pak uz je mozne si udelat predstavu o tom co se tam deje. Muze to byt
neco poddimenzovaneho, treba maly hmotnostni prutok, nebo velká ztráta
tlaku (špatný projekt) atd.

KPR