Internet outuu - WiFi je lepsi?

Tomáš Vymětal vymetalt@gmail.com
Úterý Leden 20 21:15:27 CET 2009

> ... nepochybujte.  Je temer jiste, ze  kapacita site  O2 je velmi slusna
> a verte tomu, ze zatim dostacujici s velkou rezervou.
> Horsi je to na "posledni  mili ", kde na delsich metalickych linkach je
> proste problem s vyssimi rychlostmi.

Ona je taky otázka, co si kdo představí pod těmi reálnými možnostmi. Je
to fakt, že pokud chtějí prodat stokrát osmimegovou linku, tak musí mít
osmisetmegovou linku? Jaká je rozumná agregace? Před zhruba deseti lety
se bezdrát prodával 1:3 garantovaný, 1:10 negarantovaný. Nedělám si
iluze a myslím, že dnes se za běžné považuje mít ta čísla klidně i
desetinásobná. Kyslíci údajně uvádí agregaci pro každý tarif zvlášť,
maximum je asi 1:50 (nehledal jsem důkladně). Našel jsem info ze srpna,
že O2 tehdy měli 600K adsl uživatelů. Kdyby každý měl i jen 1M lajnu a
agregace byla 1:50, potřebovali by celkem 12Gbps konektvitu.

Osobně myslím, že jestli ten jejich systém není decentralizovaný (což
nebude), reálné možnosti ... ?