Internet outuu

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Úterý Leden 20 21:02:35 CET 2009

Michal HW napsal(a):

> Ja ho mam taky a jedeme na 1Mb. A to je značkový modem. Vzdalenost k
> ustředně asi 1,5km.
> Michal Gregor

Stary Speedtouch 510i ( v4 ) Je to sice only ADSL ( ne ADSL2+ ) a pri
vzdalenostech nad 3-4 km a rychlostech do 5 Mb je naprosto
bezkonkurencni a stabilni modem. Zatim neprekonany.  Vim o jedne lince,
kde vubec nic nefungovalo a tenhle modem tam stabilne jede 512/128. A na
tom visi jeste pul vesnice  :-)
To ze neumi ADSL2+ protokol nevadi, ten je vyuzitelny jen pro mensi
vzdalenosti od  ustredny. A pokud je nekdo blizko , tak je to stejne
jedno, pte je tam rezerva a spoji se stabilne cokoliv. ( tedy cokoliv co
je v ramci daneho pripojeni doporuceno providerem)

>     Pri svych problemech s vypadky spojeni jsem si
>     presne tohle rikal, jenze jak zjistit, ktery modem je dobry (ja
>     mam ZyXELa
>     Prestige 660H

Je nekolik druhu , 660HW-T3, HW- RU, ...  T-v1, v2 atd....
Treba ten 660HW-T3 v2 se nejak nepovedl, nestabilni pri vetsich
vzdalenostech. On je vlastne urcen pro O2TV+NET , takze se
nepredpoklada, ze se bude "zdimat nadoraz" na dlouhejch lajnach. Take
nefunguje dobre wifi  a stabilni je jen bez sifrovani.

Starsi verze v1 je co se tyce linkove stability lepsi i s wifi neni
problem, nejlepsi funguje ze Zyxelu to "combo" (1x ethernet+USB
http://shop.zyxel.cz/16-karta-Prestige_660RU-T3.html ) ale jsou i lepsi
a stabilnejsi modemy.

>     a uz jen podle toho jak se silene hreje na me prilis dobry
>     dojem nedela)

Jo , spatne navrzene obvody napajeni  - linearni stabilizator.
Lze napajet ze spinaneho stejnosmerneho zdroje 12V  sa podstatne se
zmensi ztratovy vykon modemu. Ten totiz nemusi pak vyzarit tolik do
tepla. Origos sitove trafko  ma okolo 16-19V  a take zbytecne hreje.