energeticka navratnost solarnych clankov

Miroslav Mraz mraz@seznam.cz
Úterý Leden 20 15:31:30 CET 2009

S tím bych si dovolil nesouhlasit.
1. Údaje jsou převzaty ze stati, jejímž účelem je propagace této
technologie.
2. Nikde není uvedena metoda výpočtu této energetické návratnosti ani
faktory, které jsou do ní započítány.
3. Výroba krystalického, čistého křemíku i ostatních komponent článků
(sklo, hliník) je energeticky vysoce náročná. Troufám si tvrdit, i když
to nemohu též nijak doložit, že náklady na energii tvoří podstatnou část
výrobních nákladů a tím pádem i konečné ceny solárních panelů.
Ekonomická návratnost této technologie je však možná jen za cenu
masívních dotací do takto vyrobené energie. Troufám si tvrdit, že v
našich podmínkách je na výrobu (a pozdější likvidaci) solárního panelu
zapotřebí víc energie než jí dokáže za dobu života dodat.
Mrazík