Skladovani baterii (a clanku)

Pondělí Leden 19 21:45:49 CET 2009

házím je na skříňku se součástkama a když náhodou nějakou potřebuju, proberu
to s voltmetrem, povyhazuju a jdu si koupit novou.
ale asi takhle:

- klasické "suché" články by se měly skladovat v chladnu - no v paneláku
studený sklep nemám a do ledničky by se mi nevešlo tolik piva :-). Nikde
jsem to nevyčet, ale mám dojem že částečně vybitý článek má mnohem větší
samovybíjení. Takže polovybitou baterku moc dlouho neskladovat a je
nerozumné dávat suché články třeba do hodin, kde je vybíjecí doba rok a víc.
- alkalické články vydrží i několik let a to i polovybité. Samovybíjení je
velmi malé.

Alkalické i suché články se dají trochu dobíjet, nakonec články RAM mají
snad stejnou chemii jako obyč, alkalické. Nesmí se překročit 1,65V/článek u
alkalických, u suchých nevím. Takže při skladování použitých baterií je
ideální baterii připojit na nějaký trvale běžící zdroj s tímhle omezením
napětí a s proudem max. pár mA.

Články NiCd (hermetické i otevřené) nechávám osudu, vybití jim nevadí.
Nabíjím až před použitím.

Anděl

----- Original Message -----
From: "Saša Svobodová" <sasa@zirafoviny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, January 19, 2009 7:50 PM
Subject: Skladovani baterii (a clanku)

Hezky vecer,

    resim tu problem, jak skladovat nove ci castecne pouzite baterie.
Nejcasteji rozmeru AA a AAA pripadne i C a D. At jiz klasickych nebo
akumulatoru. Nejak se mi nakupily a nechce se mi je mit jen tak volne na
stole nebo v pytliku.

    Jak je skladujete vy? (nebo vi?) Jednou jsem videla takovou krasnou
policku na stenu, ale stala nehorazne koruny. Vlastne uz ani nevim, u
koho to bylo (ale tusim, ze Conrad).

Saša K. Svobodová

            www: http://www.zirafoviny.cz

           mail: sasa . svobodova      @            centrum.cz