Re: Průtokový snímač

azehw azehw@volny.cz
Neděle Leden 18 19:24:52 CET 2009

Ze zaplombovaného vodoměru žádné inpulzy nezískáte, magnetická spojka je
stíněná. Musí se kuchnout a je na Vás, kam si dáte magnet a čidlo. Podle
mých zkušeností citlivost IC řady TLE na původní magnetickou spojku nestačí.
Možností je vyjmout strojek a dát čidlo k magnetu, jeho mag. pole se při
nepřítomnosti druhé poloviny spojky v mechanické počítadle zvýší.
Podíváte-li se podrobně na to, jak řeší průtokoměry firma Trasco, najdete
tan jen prázdné těleso po mechanismu a pod průhledným krytem u magnetu
cívku, zesilovač s tvarovačem a případně děličku. Mechanické počítadlo tam
není, protože jednak snižuje citlivost, jednak se tím omezí vznik falešných
impulzů. Obvykle neplatí, že jedna otáčka turbínky je 1 litr nebo 0,1 litru.
To, co trvdím, je ověřeno asi na 6 typech vodoměrů, bytových i domovních.
Vzhledem k těmto potížím jsem všechna tahle řešení zavrhl a jako optimální
se mi jeví továrně vyrobený vodoměr, který má i počítadlo, s reed kontaktem,
bez potřeby napájení. S plombou.....
AZE

----- Original Message -----
From: <cz556661@tiscali.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, January 18, 2009 6:38 PM
Subject: Re: Průtokový snímač

Dobrý den,
Já se omlouvám, ale čtu zde pro mě zajímavý předmět.

Skoro každý dodavatel píše o antimagnetických vlastnostech svého výt¨robku,
oprvdu ta Hallova sonda funguje?
Na zesílení stačí tranzistor nebo raději operační zesilovač?

Na které místo vodoměru je nejlepší přiložit sondu?

Děkuji

Milan

Ježíšek se netrefil a nadělil vám PC, tričko či MP3, které jsou už dávno
out? Prodejte nevydařený dárek v aukci a vyberte si nejen nový model, ale
i jeho cenu.

http://aukro.tiscali.cz/