Dekodery D347D a D348D

azehw azehw@volny.cz
Pátek Leden 16 21:26:38 CET 2009

A kromě toho řada D34x má na všech výstupech zdroje proudu, u sudých tyů
D346 a D348 je proud nastavitelný napětím na jednom pinu....mám dojem že ty
"náhrady" mají jen otevřené kolektory.
AZE

----- Original Message -----
From: "Miroslav Šinko" <sinkomiro@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, January 16, 2009 8:58 PM
Subject: Re: Dekodery D347D a D348D

S tym uvedenim zamenitelnosti som sa kedysi uz stretol a tiez som bol
nemilo prekvapeny. Konkretne som potreboval 346 (nad 9 ma A-f) a ako
nahradu som dostal 146 (divne znaky), to bolo este v predajni Tesla
Eltos za onych casov.

Oni to asi beru tak, ze bezny clovek vyuzije len znaky dekadickych
hodnot. Co tu presli linky na katalogy/datasheety, tak tento
*predpoklad* vykladacov suhlasi s popisom obvodov D146, D(E)147 a aj
74x247 v zmysle datasheetov. Su nazvane dekoder BCD na 7-segment, t.j.
znaky pre hodnoty nad 9 nemaju koho co zaujimat :-) Ina vec je ta, ze
aj tie su datasheetmi nejako definovane, konkretne pri 74x247 s
nasledovnym popisom: "Display pattern for BCD input counts above 9 are
unique symbols to authenticate input conditions."

Naopak, modry katalog nazyva obvody 345, 346, 347, 348 "dekoder/budic
pre 7-seg..", bez obmedzenia na BCD. Druha vec je ta, ze priamo tento
katalog mylne uvadza nahradu. Nech sa uz 74x247 vyrabala davnejsie
akokolvek, nemohla byt nikdy nahradou 345/346 a zaroven nahradou
347/348.

miro