Skin efekt (a SMPS)

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Čtvrtek Leden 15 21:35:51 CET 2009

Zdravim,
nasel jsem si v literature vzorec (nejspis s ohromnou mnozinou
omezujicich podminek typu 'med', kmitocty odpovidajici beznym SMPS a
tak) vyjadrujici pomer Rac/Rdc pro dany prumer vodice a kmitocet.
Zajimalo by mne zda/na kolik ma smysl pouzit misto nekolika
izolovanych (lakovanych) vodicu lanko (takze jednotliva vlakna nejsou
vzajemne izolovana). Je mi na nem 'sympaticka' snadna dostupnost,
snadna manipulace a lepsi izolace (oproti pouziti jednotlivych
lakovanych dratu). Vzhledem k poctu zavitu sekundaru by tlusta izolace
nemusela vubec vadit. Jedna se o SMPS, takze kmitocty rekneme 50kHz -
250kHz.
Diky za nazory,
Marek