Rizeni zarovky na 230V

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Čtvrtek Leden 15 12:17:46 CET 2009

Je to trochu složitější.
Kapacitance je čistě imaginární, kdežto žárovka je čistě reálná
(zanedbáme parazitní parametry).
Při sériovém zapojení je tedy výsledná impedance 884-j637 Ohm.
Lze si to namalovat do pravoúhlého trojúhelníka, odvěsny jsou výše
uvedené složky a přepona je velikost (modul) impedance.

Ve Vašem případě bude modul impedance 1089,6, řekněme 1090 Ohm.
Při 230V bude protékat proud 211mA, s fázovým posunem -36st.

Tomáš