Re: Vytápění LCD panelu,poraďte prosím

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Úterý Leden 13 13:18:33 CET 2009

Nebo vykonovy tranzistor (nebo hrst) - jednak to mozna vyjde levneji, nez ty
vykonove odpory, druhak budete mit aktivni i regulacni prvek v jednom.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Jakub Ladman" <ladmanj@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 13, 2009 1:14 PM
Subject: Vytápění LCD panelu,poraďte prosím

Dobrý den,

řeším zapeklitý problém, mám hotový počítač s LCD panelem a touchscreenem a
ten má být použít v prostředí sice zastřešeném, ale je tam požadavek na to
aby zařízení naběhlo i v mrazu.
Teď k tomu kolegové strojaři kreslí mechaniku a je to potřeba vyřešit.
LCD panel má v datasheetu psán rozsah pracovních teplot -10 až +65°C, zbylá
elektronika je poskládána ze součástek třídy -40 až +85°C
Pro větší mráz jsme panely prostě nesehnali :-)
Celá sestava má odběr 12W a to je výkon který to bude trvale produkovat, tj.
částečně se to vytopí samo. Jde jen pokudmožno o rychlé rozmrznutí tekutých
krystalů.
Nepotřebujeme celých -40°C ale řekněme aby se to bylo schopno dostat za cca
minutu  z -20°C na těch -10°C co by měl ten display sám umět.
Jde o to co byste použili jako topící element tak aby byl shopen bezpečně
vyhřívat LCD panel a nepřehřát ani jej, ani ostatní elektroniku.

Zvažovali jsme meandr na kusu PCB, šéf mě nutí k hledání vodivé gumy, kolega
zas navrhuje topné kabely, já bych však nejradši na zadní plechovou stěnu
LCD
panelu přilepil několik keramických hranolkovitých odporů a k nim bimetalový
spínač, nebo lépe nějaký termistor.

Napájení počítače i topení je jmenovitě 24VDC (16-30V, Ni-Cd akumulátor)

Budu vděčen za jakýkoliv nápad, pak si to nějak přeberu.

Díky

Jakub Ladman