optika/metalika

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Úterý Leden 13 09:02:19 CET 2009

Ceny optiku uz nie su take vysoke, na prepoj stavi multimodove vlakno a
tie male moduly sa volaju SFP-cka
Ak zratate v najhorsom 80m ad zasuvky k jednemu rozvadzacu, 50 m medzi
rozvadzacmi a 80 m dalsia zasuvka, tak je to nejakych 210m
To je celkom slusna antena a na nej dokaze nakmitat celkom velke napatie
( postacujuce na znicenie portov switchov )

Ja by som isiel cestou optiky.
Paralelne s optikou by som nedaval metalicke vedenia.
Kedysi sa ako sucast optickeho kabla daval kovovy vodic ( aby sa kabel
dal lahsie najst hladacmi kovov ).
Prax vsak ukazala, ze hlavne pri bleskoch ten kovovy vodic zhorel a
znicil tak aj vecsiu cast optickych vlaken (teplom)
Riziko preseknutia optickeho kabla pri nejakych pracach nakoniec bolo
nizsie ako riziko pretavenenia vlaken
pri burkach.
V sucasnosti sa uz do optickych kablov metalicku vodic nedava a
neodporuca sa ani davat do tesnej blizkosti.
Rovnako sa silno neodporuca davat metaliku a optiku do jedneho zlabu (
bez oddelenia prepazkou ).
Robotnici, tahajuci metalicke kable si casto nevedia predstavit, ze moze
existovat ja nieco krehke a napr. hodene
klieste mozu sposobit prasknutie/zlomenie vlaken v optike.

BTW - na 50m je mozne bez vacsich problemov dat patchcord ( daju sa
objednat aj tak e dlhe)
Ak chcete prepoj na vacsie rychlosti ( 10 Gbit), tak je vhodne az nutne
ist na opticke kable OM3 ( to su take modrozelene ).
Ak vam staci 1 gbit, tak je mozne ist skoro cimkolvek, ale odporucam uz
nedavat 62.5 um kable, ale ist na  50um.

Dodo