OT: fotogalerie cinskeho I-Phone z DX

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Leden 11 00:07:16 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 10.1.2009 od Martin Šaněk:

> Dobrý den, no řekl bych na špici vývoje toho, co Xerox dělá od
> začátku - takže zpracování obrazu, technologie výroby tiskových
> hlav, digitálních tiskových strojů, SW k nim a tak.

Nekdy v roce 2002 nebo tak nejak jsem si koupil voskovou tiskarnu
Phaser od Xeroxu za cca 250 tisic. Hodne tisknu a byla to vyhodna
koupe, protoze cerny vosk byl zdarma (pri cernem tisku se platil jen
olejovy vylec, tak vysla jedna stranka tusim na 0,15 Kc). A bylo to
samozrejme barevne, barevne vosky byly drahe jako prase, ale dobre.

Byl to zajimavy stroj. Nacpaly se tam takove voskove kvadry, tiskarna
si vosk rozpustila a pak s nim tiskla (kdyz vypli proud, tak udelala
cisteni a vyplivala vosk za mnoho set korun - kdyz to bylo nakratko,
vyslo to jen na petistovku, kdyz na dele, tak to stalo treba i patnact
stovek). Ty tisky byly nadherne, mely krasnou barvu, navic to byla
docela silne nanesena vrstva, na pohmat to bylo krasne poznat.
Odolnost nic moc, vosk sel poskrabat, ale jinak paradicka, ty barvy
byly proste vynikajici. Jenomze jenom asi dva mesice...

Me se zdalo, ze to tiskne nejak divne do zelena, ale nejsem grafik,
pripisoval jsem to svym chabym schopnostem kolem grafiky, a tak nejak
nebyl ani moc cas si toho vsimnout. Jo a kraval to tedy delalo sileny,
nedalo se s ni tisknout vecer a v noci (coz je moje hlavni pracovni
doba), to bylo silene.

Nicmene nekdy tesne pred koncem rocni zarucni lhuty zacala zlobit a
tedy jsem zavolal servis. Servisak bez problemu vymenil v zarucni dobe
tiskovou hlavu za 80 tisic a jen tak mimochodem povida, ze mam
prepaleny modry vosk. A ze mi to vycisti. Projel mi tou tiskarnou asi
5 kostek meho modreho vosku (jedna kostka za 1500 Kc) a najednou ta
tiskarna zacala tisknout zase nadhernymi barvami.

Upozornil me, ze modry vosk se prepaluje a ze je potreba jednou
mesicne minimalne jednu kostku vytisknout, jinak ze to zase zezelena.
To se mi tedy vubec nelibilo, protoze ta tiskarna byla prezentovana
jako "Cerny tisk zadarmo a kdykoliv muzete tisknout barevne", navic
stala 1/4 mega a to jsem dal jen proto, ze byl cerny tisk zadarmo a
jeste byla barevna. Dalsi naklady ve vysi 18 tisic rocne jen kvuli
tomu, ze se musi tisknout modre za 1500 mesicne, jsem odmital.

Tak jsem tu tiskarnu zacal reklamovat a chtel ji opravit, aby se modry
vosk neprepaloval. Ale ouha, oni to neumeli, zjistilo se, ze je to
vlastnost te tiskarny a hotovo. Tak jsem uplatnil pravo odstoupeni od
smlouvy z duvodu neodstranitelne vady, resp. skryte vady.

Abych nenapinal, Xerox zkousel vsechno mozne. Treba i to, ze jsem si
na ni rok tiskl, tak ze mi nechteji vratit plnou kupni cenu. Ja jsem
jim na to zase odpovidal, ze to je jejich problem, ale hlavne, ze
jestli me naserou, tak jim budu uctovat veskere naklady pocinaje
zmenou informacniho systemu pri prechodu na jinou tiskarnu a konce
zbylym spotrebnim materialem. Mesic jsem se s nimi dohadoval. Az potom
vratili penize.

Mimochodem, obratil jsem se i na Xerox USA a kdyz jsem jim popsal
problem, poslali me bez servitek do haje s tim, ze co bych jako chtel
od tiskarny za tehdy nejakych $8K. Ze je to barevna tiskarna a musi
tisknout barevne, nejake prepalovani modre barvy je absolutne
nezajima. Mam pry tisknout vic barevne a pokud chci tisknout jen
cernobile, mam pouzit barevny rezim, aby tiskarna pouzila vsechny
barvy a vysledkem bude cerny tisk.

Misto ni jsem koupil barevnou laserovku od HP za cca 150 tisic (tj.
pomerne velka financni uspora) a tim zacal zase uplne jiny pribeh. Tak
o tom zase nekdy priste, bude-li zajem :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz