OT: 1800 Kc zadarmo ?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Leden 8 23:41:47 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 8.1.2009 od Zdenek Aster:

> Kdyz uz jsme u toho neni v tom zakone o ochrane osobnich udaju, i to
> ze staci poslat pisemnou zadost a musi Vas vyradit?

To zalezi na tom, jake udaje eviduji a proc je eviduji. Pokud ty udaje
potrebuji z hlediska zakona nebo z hlediska podstaty veci, proc jsi
jim je vlastne dal, tak je nemohou smazat. Napriklad si predstav, ze
jdes prodat kradeny mobil do zastavarny, oni vezmou nejake osobni
udaje a ty bys jim hned potom rekl, aby te vymazali. To proste nejde.
Ted samozrejme netusim, co tam vsechno zapisuji, nikdy jsem v
zastavarne nebyl, ale jiste neco ano.

Nebo napriklad ja jsem registrovany na Urade pro ochranu osobnich
udaju z duvodu, ze delam notare Web of Trust certifikacni autorite
Thawte. Overuji lidi. Thawte je navic v cizi zemi, takze mam jeste
povoleni k predavani osobnich udaju do cizich statu, to se musi porad
dokolecka obnovovat. Jde o to, ze v tomto pripade ten, kdo chce
overit, donese okopirovanou obcanku, tam jsou osobni udaje. Ty mi da
dobrovolne a ja je sice nikam neporizuji, ale musim je skladovat 5 let
kvuli certifikacni autorite. V pripade potreby by si ty kopie dokladu
vyzadali. No takze kdyz chce nekdo overit, podepise souhlas se
zpracovanim osobnich udaju, podepise, ze vi, jak s jeho udaji bude
zachazeno, a proste nemuze za mesic prijit a rict, ze chce udaje
smazat a kopie dokladu zlikvidovat. To jednoduse nejde, budou
zlikvidovany automaticky az po 5 letech a hotovo.

Neco jineho je pak situace, kdy osobni udaje predas treba za ucelem
nejakych marketingovych akci. Napriklad si nekde neco objednas, to by
jeste neznamenalo nejake osobni udaje, ale k tomu jim tam vyplnis
informaci, kolik ti je let, jestli jsi zenaty, kolik mas deti a jak
casto chodis na zachod. To uz osobni informace jsou. Podepises souhlas
se zpracovanim a na zaklade toho ti ta firma bude posilat reklamni
nabidky na sve produkty - treba na prasky pro duchodce, kdyz jsi
duchodce. Tak takovy souhlas pak muzes jednoduse kdykoliv odvolat. Ta
firma je povinna ti na vyzadani sdelit, jake informace o tobe
uchovavaji, a na pozadani je musi ze svych zaznamu vymazat.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz