problem s TP kabelem

zu1234 zu1234@seznam.cz
Čtvrtek Leden 8 09:58:45 CET 2009

> [...]
> pre tie krutene pary a tam sa vyrazne uplatnuje vlnova impedancia,
> presluchy medzi parmi a pod.
> Aj ked sa kabel po takomto "zalomeni" narovna, niekedy ostanu vodice
> parov "prepletene"
> = zasunute medzi vodice ineho paru a potom to robi problemy.
> Na to sa pouzivaju meraky na LAN kabelaz, ktore meraju na viacerych
> frekvenciach a dokazu
> napr. zistit vzdialenost od meraneho konca k " zalomeniu" = teda k zmene
> impedancie paru.
> tam totiz dochadza k odrazom a po kabli tak beha impuznych signalov
Tak tohle vyloučit nemohu - mám na to totiž dokonce vysokou školu, kde
jsme velmi důkladně probírali prohazování telefonních drátů podél cest a
železničních tratí.
A měl jsem docela štěstí - podařilo se mi jednou v životě jedno takové
ještě zahlédnout :-)))

Ale rýsují se mi už jen dvě cesty: vyzkoušet jiné páry z tohoto kabelu a
pak už jen jeho výměna.

> Este ma napada Half a full duplex - ak je jedno zariadenie nastavene tak
> a ine naopak, pripadne ak sa
> autodetekciou nechytia rovnako, tak to robi podobne problemy.
>
> Nie je na tom routri, alebo na sietovke nastavena zla autodetekcia typu
> kabla?
Pozor: s jiným kabelem - volně položeným - to jede naprosto bez problému.

> Standardne by mal byt kabel priamy, teda
> par 1-2 na par 1-2
> par 3-6 na par 3-6
Ano - lépe bych nenapsal.

> BTW - cim to spajate?
> Standardne telefonne spojky pre ISDN pre RJ45 nie je to prave orechove...
> Okrem toho , ze sa vytvori impedancne neprisposobenie, tak niektore spojky
> maju zapojenie 1-1, 2-2, 3-3 a niektore 1-8, 2-7, ...
> pre telefon to nevadi, pre LAN to vadi...
Ano, jsou to telefonní spojky. Tedy vypadají stejně jen jsou širší.
Ano, asi tam budou vznikat odrazy, ale jak už jsem psal s jiným kabelem
to přes i ně jede perfektně.

Děkuji za snahu!
ZU