Re: Regulace otáček ventilátoru PC

Miroslav Šinko sinkomiro@gmail.com
Středa Leden 7 18:15:05 CET 2009

2009/1/7, Zdenek <zdej@atlas.cz>:
> Pravda, diody pouzivam k plne spokojenosti. Ale mereni otacek mi s nimi
> funguje. Zustava otazkou, proc to tazateli nemeri.
>
> Zdenek

Staci aj jeden 1-wattovy odpor (rezistor :-) v kladnej vetve.
Meranie funguje, pokial doska nema obmedzenie. Niektore starsie dosky
pod cca 2000ot/min (ine pod 1500 a pod) ukazovali nulu.

Teraz mam na ventilatore luxusny obmedzovac otacok s 34063. Kedysi,
ked Siemens prestal vyrabat mobily, natrafil som na vypredaj
autonabijaciek po 1Sk (slovom jedna koruna). Stacilo vymenit 1 odpor v
delici, nabijacku skratit o ten "nos" a je to aj s puzdrom :-)

miro