DLR a uspech v FSO prenosu s pohyblivym cilem

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Středa Leden 7 13:28:15 CET 2009

Tenhle jen nesviti, tenhle pilota hned kraji :-)  Ale vazne, oslnovat
urcite muze, spoleha se na presne zamereni a udrzeni prime viditelnosti,
v pripade nouze je mozne laser dalkove odstavit a je u nej i operator.
Na dalsi faze testu privezli jeste kdyz jsem tam byl dva experimentalni
lasery, takove velke krabice s prikonem 5 kW. Opticky vykon si
nepamatuji, ale bylo to v jednotkach W, nevim presne. V komunikacich se
ale stejne pouzivaji svazky s dostatecnou divergenci aby bylo jednodussi
smerovani a vyloucil se castecne vliv turbulenci atmosfery. Vedlejsi
efekt je snizena opticka intenzita a tim i nebezpeci pro obyvatelstvo.

Tosa