Nízkovýkonový LVD obvod - RESUME

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Leden 7 07:10:15 CET 2009

> Ja len malu poznamku: ak bude procesor zaveseny na "plavajuce"
> napajanie, bude mu plavat aj referencia pre AD prevodnik (aspon ak sa
> bavime o PIC 10Fxx, ktory nema moznost pripojit externu).
>
> j.

Zdravím,
  především všem přispěvovatelům velice děkuji za podnětné názory a řadu
možných řešení. Trošku jsem se obával, aby z toho nevznikla nakonec hádka,
ale vše se pak uklidnilo a proběhl opravdu zajímavý "brainstorming". To jsem
ani neočekával a je to rozhodně velmi poučné.
  Řešení s PIC mi přišlo elegantní oproti dvěma tranzistorům proto, že skutečně
pomocí software lze řešit elegantně velmi mnoho věcí. Například mne napadlo
původní vypínač přivést jen na vstupní port a tedy z toho udělat jen
"soft-switch". Žena má totiž další neduh - občas to zapomene vypnout. V takovém
případě, když by se na druhý port ještě přivedlo usměrněné akustické napětí
z výstupu, mohl by se vypnout automaticky, když by zjistil, že se do něj už
dlouho nemluví. Dále existuje možnost pomocí výstupního bitu akusticky "pípat",
což by se možná hodilo jako upozornění, že přístroj je zapnutý, ale nemluví
apod.
  Ovšem i mne napadla otázka, jak spolehlivá bude konverze vstupního napětí
při absenci externí reference. Jde o to, že ten práh by měl mít dlouhodobou
přesnost, nejlépe teplotně nezávislou (představte si, teď to běhá při -10C
a v létě při +30C) v řádu desetin V. A zde opravdu nevím, jak by se s tím
interní A/D PICe popasoval. Zatím jsem si nestáhl datasheety k těm MAXům, ale
věřím, že když jsou na to konstruovány, asi to mají nějak vyřešeno...
  Nu, podnětů bylo poskytnuto dost, budu bádat dále sám :-). A pokud skutečně
něco zrealizuji, dám vědět.
  S pozdravem Pavel Troller