rozvody PC site v betonu

Rollfree rollfree@volny.cz
Úterý Leden 6 12:50:38 CET 2009

Kdyz jsem pred 5 lety rekonstruoval koupeny barak, tak jsem potreboval
rychle a levne natahat kabelaz (celkem cca 80 pripojek RJ45, rozvody TV atd.).
Tak jsem nechal zaomitat primo kabely, protoze za stejnou cenu vyslo
2-3x tolik pripojnych mist, nez kdyby to bylo jeste v husim krku.

Takze mi  nevadilo to predimentovat. Po UTP (v mem pripade FTP) bezi
prakticky vsechno, takze je to znacne univerzalni (ovladani termohlavic,
teplomery, zabezpecovacka, kamery, ovladani garazovych vrat atd. atd.).

Kdyz jsem nedavno neco sekal, tak jsem ze zajimavosti kouknul na stav
kabelu po tech 5 letech v omitce. Byl naprosto netknuty (to pisu proto, ze
me lidi strasili, ze vapno z omitky to bude nicit).

Takze pak bodu, jak bych to resil dneska :
- kabely Cat 5e (horsi uz snad ani nekoupite), takze 1 Gbps
- pokud jen trochu mate predstavu o budoucim prostorovem
  usporadani, tak gro kabelaze natahat primo do betonu/omitky,
  je to velmi-velmi levne a realizacne rychle
- pokud to jen trochu jde, tak to doplnit nejakou snadno pristupnou
  technologii pro pozdejsi upgrade kabelaze. Tohle trubky zas
  tak moc neresi. Dneska bych kolem sten zasekal nejake vkladaci
  pohledove listy, mezi patry pak snadno pristupne stupacky.

rollfree

P.S. Jen tak mimo soutez, ktere veci povazuji za nestastne, ze jsem
na ne pri rekonstrukci nemyslel a ktere bych uz dneska nezanedbal:
- vzduchotechnika
- pisoary na WC