AVR SPI a viacero slave

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Leden 5 11:11:39 CET 2009

> Este raz, kde vidis nejednoznacnost?

To som uz vysvetlil, nema cenu sa k tomu vracat.

> A opakujem otazku z uvodu: Co konkretne Ti nefunguje?

Datasheet mi nefunguje.
Vies, ze sa neuspokojim so stavom "nejako mi to funguje".
Ak nieco funguje, treba v tom hladat chybu. Ak nefunguje, treba to zdokumentovat a predat ;-)
Nie, teraz vazne. Tych 5 bodov som nasiel pomerne zdlhavym hladanim v datasheete. Pri prvom citani som nasiel prave tie, ktore potvrdzovali moju paranoiu.

> Nad formou sa da spekulovat donekonecna,
> vzdy sa najde niekto, komu by sa to pacilo inac.

Ano, mne by sa napriklad pacilo, keby tam neboli zbytocne studentske kecy, ale jednoznacny popis ako od inziniera.

> PS: preco sa Ty vlastne zaobaras AVR-kami,

Lebo musim platit dane, za jedlo v obchode, atd.

> ked na dehonestovanie ich
> tvorcov vyuzivas kazdu prilezitost?

Preco si myslis, ze to je dehonestovanie? Vies hadam, co vsetko si clovek musi vypocut, ked urobi chybu, co i len z jeho pohladu nepatrnu. Ty to pokladas za dehonestovanie? Ja to pokladam za kritiku, aj ked to padne naozaj zle. Alebo pokladas slovo "student" za dehonestujuce? Zda sa Ti za dehonestujuce poukazat na chyby s tym, ze su pravdepodobne sposobene neskusenostou? Mas pocit, ze som niekedy povedal, ze AVRka su nepouzitelne, totalny shit, a ze sa nimi netreba vobec zaoberat?

A uz to opakujem n-ty krat, nemam ich rad, co je ciste iracionalna emotivna zalezitost, takze podobne emotivne k nim pisem, ale to neznamena, ze nerespektujem ich kvality.

Pozri sa napr. na http://www.st.com/mcu/forums-cat-3329-11.html . A to je prosim pekne k '51, ktore mam rad, a k tejto konkretnej variante mam osobitne vrely vztah, napokon som ju presadil do jedneho pomerne uspesneho produktu (oproti inymi navrhovanemu AVRku ;-) ale mal som padny argument kontinuity z uz existujuceho podobneho produktu s inou '51). A to tiez kade chodim tam plujem na podporu ST/WSI, pretoze je nie mizerna, ale ziadna - to forum je jedine oficialne miesto kde sa mozes opytat, a jedinu odpoved ktoru som za ten cas od niekoho z ST dostal, bolo od kohosi z tej grupy ST v Prahe, kto ocividne nemal o uPSD viac ponatia nez co vycital z datasheetu (on ten clovek za to samozrejme nemohol a snazil sa nejakym dementnym managerom pridelenu ulohu splnit ako vedel, aby si ma zase neobvinil z dehonestovania).

Alebo v tom pamflete, co som spisal o tych 'RD2. Spocitaj, kolkokrat tam nadavam na toho ci onoho. Moj oblubeny obvod na bastlenie, P89V51RD2, ma uplne dementny datasheet, a to Philips ho vlastne este zdementnil oproti originalu od SST. Pozri si, co TAM pisu o SPI... strach a hroza. Ja hovorim, odflakli to, nezalezi im na tom. Je toto dehonestujuce? A podpora je tiez nulova, nehovoriac o ich dementnom webe a este dementnejsom fore, kam nielenze sa nedokazem prihlasit, ale ked som pisal velmi podrobny popis, ako sa to deje, webmastrovi, odpovedal mi po 3 mesiacoch (!) ze nerozumie kde je problem, co zjavne svedci o tom, ze netusi ako sa ma podobny web robit. Najdi si na 8052.com, kolkokrat Waclawek (a nielen on) napisal nieco ako "when will NXP fire the webmaster?". Je to tiez dehonestujuce?

A takto by som mohol pokracovat...

> Nemal by si zivot krajsi, keby si
> sa na ne vykaslal?

Asi ano, ale asi by to nepomohlo. Mam to zrejme v povahe, takze by som si nieco na nadavanie uz nasiel...

wek

PS. V datasheetoch AVR sa pojem "trojstavovy vystup" nepouziva; pouziva sa pojem "smer I/O", a ked je ten smer "vystup", jedna sa o push-pull vystup.

PS2. Teraz som si vsimol, ze ten Codevision co som si nainstaloval kvoli "naklikaniu" toho co som uz aj tak mal napisane, sa mi bez akehokolvek varovania nanominoval ako asociacia suborov .c, .prj, .lst a .map.... co je toto za debilny zvyk?