AVR SPI a viacero slave

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Leden 5 00:15:06 CET 2009

> Nehnevaj sa, ale teraz vazne nerozumiem, kde mas problem. Ako sa neda
> nastavit ako vystup? Neda sa do DDB4 zapisat 1, alebo ako to myslis?
> Ak mas nastaveny slave rezim a merias na pine MISO, tak este zalezi na
> SS. Ak je SS v 1, je vystup MISO v tretom stave.

Ale to tam tak nie je napisane. Precitaj si to pozorne a nevkladaj tam slova, ktore tam nie su.

Je tam napisane, ze ak je SPI v Slave Mode a SS je 1, tak vsetky piny co sa tykaju SPI su vstupy s vynimkou MISO, ktory moze uzivatel nastavit na vystup. Nie je tam napisane, ze ten ten pin je teraz tiez vstupom a vystupom bude buducnosti ak sa SS da na nulu. Nic take. Tvrdi sa, ze SS=1 a MISO _moze_ byt vystup. A to nie je pravda.

> ?? Ved si napisal, ze osciloskop ukazal, ze SS riadi vystup. To je
> predsa v sulade s datasheetom. Pre viac slave SPI zariadeni mas viac
> samostatnych SS signalov riadenych masterom a len 1 SS moze byt v
> rovnakom case aktivny, ale o funkcii chip selectu Ti asi nemusim pisat
> :-)

Ale to takto v datasheete nikde explicitne napisane nie je. Opakujem, su tam rozporuplne udaje. Skus si to precitat BEZ toho aby si *predpokladal*, ze to funguje tak ako ma. Skus to citat s vedomim, ze v tych AVRkach skutocne SU veci ktore nefunguju (vid multimaster I2C, pardon, TWI).

> Ber to pozitivne, niet nad to, vyskusat si cokolvek sam.

No, viem si predstavit aj inak stravenu nedelu nez nadavanim na nedovareny datasheet, a este potom vysvetlovanim, ze preco je nedovareny.

A, uprmine, este stale som sa nezbavil pochybnosti. Ja totiz nepatrim medzi tych, ktori skonstatuju "zafungovalo to" a su spokojni. Ja viem, "zle ale rychlo" je vitazna strategia....

wek