Solarni azimut

Miroslav Draxal evik@mbox.vol.cz
Neděle Leden 4 13:01:28 CET 2009

Teda co s tim udela ten outlog to je desny. Vit slunce.txt
  MIRA
-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Miroslav Draxal
Sent: Sunday, January 04, 2009 12:55 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Solarni azimut

Dobry den,
 uz si neverim v nicem, ale nemuze nahodou nabývat ascsin ( uhlu )= ( 0
az +-90° )  pokud se ani kalkulacka neplete, potom
asin(-0,7614)=-49,5877...°. Na to ze to je vynatek z bakalarske práce to
je az nepochopitelne, ze to proslo, ani nevysvetli, jak se s tim uhlem
dostane do dalsiho kvadrantu. Ve Wikipedii jsem to cetl, ale nejsem z
toho moudrej. Doslova " ovšem úhly by měly být interpretovány s
opatrností ". Prakticky to vypada takhle Pokud dosazujete do vzorecku,
potom
			vysledek podle vzorce   skutecny azimut

1.4. 	0 hodin	0°				-180
x=180+asin(a)
	1h		-28,5021501616946		-151,5
x=180+asin(a)
	2h		-51,3581785043863		-128,7
x=180+asin(a)
	3h		-68,5789194277729		-111,5
x=180+asin(a)
	4h		-82,2417272843342		-95,8
x=180+asin(a)
	5h		-85,9928658339238		-94
x=180+asin(a)
	6h		-75,0563470478571		-75
x=asin(a)
	7h		-64,2394837537153		-64,2
x=asin(a)
	8h		-53,034527706624		-53
x=asin(a)
	9h		-41,0779008366679		-41
x=asin(a)
	10h		-28,1734764819401		-28
x=asin(a)
	11h		-14,3672150971043		-14
x=asin(a)
	12h		0				0
x=asin(a)
	13h		14,3672150971043		14,3
x=asin(a)
	14h		28,1734764819401		28,2
x=asin(a)
	15h		41,0779008366679		41
x=asin(a)
	16h		53,034527706624		53
x=asin(a)
	17h		64,2394837537153		64,2
x=asin(a)
	18h		75,0563470478571		75
x=asin(a)
	19h		85,9928658339238		86
x=asin(a)
	20h		82,2417272843342		97,8
x=180+asin(a)
	21h		68,5789194277729		111,4
x=180+asin(a)
	22h		51,3581785043863		128,7
x=180+asin(a)
	23h		28,5021501616946		151,5
x=180+asin(a)
	0h		0				180
x=180+asin(a)

Tady se to meri zrejme od jihu. Pokud to budu pocitat kontinualne, potom
to není problem prepocitavat, ale pokud budu muset vypocitat solarni
azimut 25.3. v 5 hodin, potom nastava problem, tedy pokud mi něco
neunika. Proto to potrebuji zkonzultovat s nekym od fochu. A proc to
potrebuju? Chci sledovat dalekohledem ( v osach x,y ) slunce a postupne
ho fotit. ( teda muj synovec ). Musí to byt prenosne, tak jsem chtel
cele nabouchat do nejakyho PICe, ale zasekl jsem se na vypoctu sol.
Azimutu.

MIRA