Solarni azimut

Miroslav Draxal evik@mbox.vol.cz
Sobota Leden 3 17:29:07 CET 2009

Ještě jednou jako .txt protože to rozhodilo vzorecek MIRA

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Miroslav Draxal
Sent: Saturday, January 03, 2009 5:26 PM
To: HW-news
Subject: Solarni azimut

 Preji hezky novy rok.

Je mezi nami nejaky astronom, ktery mi objasni pojem slunecni azimut.
podle definice to ma byt uhel,  mereno od severu po smeru hodinovych
rucicek, k pozici slunce. nekde se uvadi toto (1,2),  ninde zase ze je
to od jihu (3).

			  			cos SlunecniDeklinace
vypocet slunecniho azimutu je	sin
SlunAzimut=--------------------------- * sin SlunecniCasovyUhel
  						cos
VyskaSlunceNadObzorem

to je vzorecek, kterej se nachazi vsude mozne na netu.
Pokud budu brat, že sluneční azimut je od severu ( 0-360°) , nebo od
jihu ( 0 do +-180°) pak pokud se nepletu
je tenhle vzorec jaksi neplatny, protoze ASIN muze nabyvat rozsahu od 0
do +-90°. Dokonce v pramenu (2) mu vychazi asin 0,7614=130,4 .

pokud nekdo navrhne SlunecniAzimut=Hodina*15°, tak si myslim ze tenhle
vzorec nebere v uvahu naklaneni zemske osi ( zima, leto )

Proto timto prosim o pomoc, nebot jsem uz zoufalej a asi prekousnu
klavesnici.

S pozdravem MIRA

1)
http://www.fsid.cvut.cz/~zmrhal/Projekt3/Vypocet%20tepelne%20zateze.pdf