Sdileni souboru v domaci siti

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Leden 2 18:17:40 CET 2009

> Kdyz prave nevim, jak moc se muzu na FW routeru (a vnitrni adresy)
> spolehnout. Podle testu na: http://test.bezpecnosti.cz/
> asi moc ne.

Zdravim,
  a co Vam ten test ukazal ? Mne prisel jako velmi primitivni - muj pocitac
se ukazal jako napadnutelny, nebot mi na nem bezi ftp, telnet, smtp a pop-3.
Ale treba to, ze ten telnet zvenci funguje jen pres SSL a je tedy bezpecny,
to uz nezjistil, zrovna tak jako ten pop-3. A dokonce ani nezjistil, ze
provozuji natolik "proflaknute" sluzby, jako je finger, systat nebo netstat
:-). Zrejme uz je dnes nikdo nezna. Dale mi tvrdil, ze "pravedpodobne pouzivam
firewall", coz vubec neni pravda, muj pocitac je pripojen k siti naprosto
bez jakehokoliv omezeni a ma plne verejnou IP adresu. Tak nevim, nezda se mi,
ze by to byla buhvijaka trefa, tenhle test :-).
  S pozdravem Pavel Troller