Sdileni souboru v domaci siti

JD jirkonf@seznam.cz
Čtvrtek Leden 1 22:30:25 CET 2009

Zdravim,

myslim, ze se neni ceho bat. Dokud na routru nenastavite presmerovani portu
potrebnych pro to sdileni souboru, tak nebude mozne se na ty Vase pocitace
pres sdileni jakkoliv pripojit, ani nebudou nikde videt v "Okolni pocitace".
De o to, ze kdyby ste na ten kabel od providera pripojil 1 PC s povolenym
sdilenim, tak by to problem byl, protoze ten pocitac by mel primo tu IP od
providera a bylo by mozne se k nemu primo pripojit a pouzit sdileni. Nicmene
ten router da Vasim pocitacum interni adresy a kdyz se nekdo bude chtit
pripojit na tu IP co mate od providera, tak se pripoji max na ten router,
protoze ten bude mit tuto IP. Prave proto je pak treba nastavovat
presmerovani portu na routeru pokud chcete vyuzivat aplikace na sdileni
(torrent, DC) v aktivnim rezimu - pak napr. reknete ze vsechna komunikace co
prijde na router na port 45678 se ma presmerovat na interni IP 192.168.1.99,
do nastaveni torrentu na PC s IP 192.168.1.99 date port 45678 a je to... S
microsoftim sdilenim je to jeste komplikovanejsi, protoze myslim potrebuje
vice portu nez 1 aby fungovalo.

Dalsi zvyseni bezpecnosti lze dosahnout Firewallem na tech pocitacich, mel by
stacit ten z windows a pro porty MS sdileni nastavit aby bylo akceptovane jen
z IP Vaseho druheho PC.

Doufam ze sem to popsal dost podrobne a pochopitelne, kdyztak se ptejte.

JDrozd
---