AVR vs PIC Re: Generator sinusu 40kHz

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Neděle Únor 22 15:49:48 CET 2009

Tak jsem konecne odhalil problem s cyklickou chybou. Problem byl v tom,
ze pri spousteni PWM periferie jsem nenuloval TMR2 a ten zacinal bezet z
  mista kde naposledy skoncil - tim se mi prvni pulz pro vyslani posunoval.

Co se tyka momentalni presnosti - mam tady na displeji vypisovanou
aktualni hodnotu, minimum, maximum a rozkmit hodnot. Dlouhodobe radove
desitky minut je rozkmit 40 ticku tedy +- 0.4us na vzdalenost to dela
+-0.132mm a +-1.05km/h bez jakehokoliv prumerovani hodnot.

Kdyz to ale sleduji tak rozkmit je urcite gaussovsky - nekolikrat po
sobe se dari merit naprosto stejne casy. Pokud tedy provedu vice mereni
a nejak ty ulety vyeliminuji bude ta presnost vyznamne lepsi.

Pri ticku 20ns je teoreticka presnost 6.6um a rozliseni 0.04km/h.

Tim asi zatim ukoncim pokusy a presunu se uz na poradny hw - tedy hlavne
s poradnym tvarovacem.

Radek Vicek