Krystal pro USART u PICu

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Únor 20 17:36:00 CET 2009

Toto je zaujimavy postup.

Klasicky sa baudrate odvodeny od "kratkodobo stabilneho" oscilator typu interny RC- alebo kruhovy oscilator kalibruje pravidelnym "autobaudom" na zaklade znameho synchronizacneho znaku na zaciatku kazdeho "packetu" prenasaneho z protistrany.

Klasicky priklad takehoto protokolu su AT prikazy konvencneho modemu (kde tym znamym znakom je prave "A" resp. "a"), aj ked tam sa tento postup nepouziva kvoli nepresnym hodinam (to by ten modem nefungoval na tej "telefonnej" strane"), ale kvoli luxusnej moznosti pouzit na strane PC (DTE) akykolvek rozumny baudrate bez potreby prestavovat modem.

wek

-----Original Message-----

From:  "Jan Kral" <kral@fortech.cz>
Jednou jsem delal softwarovou seriovku na procesoru, kde nebyl krystal a bezelo to jen z interniho oscilatoru. Tam to i behem jednoho bytu stihlo ujet tak, ze to cetlo blbosti. Nastesti soucasti celeho byla i detekce pruchodu nulou na 230V, tak jsem to synchronizoval podle site a pak to uz nemelo problem.